Play under review

torsdag, september 13, 2007

Sæsonen er i gang - II

Så er det blevet tid til at kigge lidt på slutspillet, og hvordan jeg forventer det går. I mit sidste indlæg fremgår det, hvilke hold jeg forventer går i slutspillet, men her følger en kort opsummering:

AFC
1: Indianapolis Colts
2: New England Patriots
3: San Diego Chargers
4: Cincinnati Bengals
5: Denver Broncos (WC)
6: Pittsburgh Steelers (WC)

NFC
1: Chicago Bears
2: New Orleans Saints
3: Seattle Seahawks
4: Philadelphia Eagles
5: Carolina Panthers (WC)
6: Dallas Cowboys (WC)

Wild Card Weekend
Pittsburgh Steelers@San Diego Chargers
Rundens højst profilerede kamp, mellem to meget stærke AFC-hold. En af historierne i kampen bliver mødet mellem to af 2004 draftens quarterbacks, Philip Rivers og Ben Roethlisberger. I sidste ende tror jeg på at Chargers større talentmasse vil gøre udslaget, og vinde dagen.

Denver Broncos@Cincinnati Bengals
To spændende offensive hold, der er garanter for underholdende kampe. Duellen mellem Chad Johnson og Champ Bailey vil overskygge den næsten lige så spændende af slagsen mellem TJ Houshmandzadeh og Dre Bly. Jeg tror at Carson Palmer vil få nok tid i lommen til at finde sine recievers, og samtidig vil Bengals tunge løbeangreb Udmatte Denvers små linebackers.

Dallas Cowboys@Seattle Seahawks
En kamp der slet ikke har den samme glans som de to opgør i AFC, men ikke desto mindre spændende. Det bliver et rematch af sidste års playoff kamp, hvor Romo fumblede et snap, da der skulle sparkes field goal. Han har generelt problemer, når han møder de stærke forsvar, og Seattles er meget solidt. Jeg tror på Seahawks, der med den garvede Hasselbeck i spidsen vil kunne udnytte Cowboys aggresive forsvar.

Carolina Panthers@Philadelphia Eagles
De sidste tre år har et af de to hold været i slutspillet, mens det andet har skuffet. Sidste gang de begge var der var i 2003, hvor Panthers vandt NFC finalen over Eagles. Jeg tror vi vil se en gentagelse af det resultat, primært på grund af min urokkelige tro på Panthers og John Fox evner i slutspillet. Der skal et klassemandskab til at slå dem, og Eagles har for mange spørgsmålstegn.

Divisional Playoff
Cincinnati Bengals@Indianapolis Colts
To af ligaens mest eksplosive angreb mødes, og masser af points opstår. Colts lette forsvar vil være nedslidt og sårbart mod løb, men angrebet vil score nok points til at Bengals bliver nødt til at kaste for at holde trit. Her vil Colts speed rushers volde problemer, og derfor tror jeg at Manning og co. løber af med sejren.

San Diego Chargers@New England Patriots
Sidste år var Chargers godt i gang med at slå Patriots, da forsvaret dummede sig og smed kampen på jorden. Siden da har der været en hård tone imellem de to hold, og kampen vil være kulminationen på det. Jeg forudser en hård og beskidt kamp, med flere straffe for unødig vold. I sidste ende tror jeg at Chargers vil være mest motiverede og ender med at få revanche.

Carolina Panthers@Chicago Bears
Endnu et par barske defensive mandskaber der tørner sammen. Carolinas store akilleshæl er deres løbeforsvar, men jeg tror ikke, at Cedric Benson har klassen til at udnytte det. Og hvis Rex Grossman skal slå Panthers med sin arm, får han en lang aften i selskab med Peppers, Rucker, Gamble og Lucas.

Seattle Seahawks@New Orleans Saints
Jeg er ikke i tvivl om at Saints vil kunne skaffe points, selvom Seahawks har et meget solidt forsvar. Brees har præcisionen til at udnytte Seattles mange blitzes, og løbespillet vil kunne fange Seahawks linebackers igen og igen. Den anden vej savner jeg til gengæld nogle stabile recievers til at udnytte Saints problemer på cornerback. Derfor tror jeg at Saints hiver den hjem.

Conference Championships
San Diego Chargers@Indianapolis Colts
To stjernespækkede mandskaber, og megen snak om at det er "den rigtige" Super Bowl. Chargers forsvar med Merriman i spidsen har før voldt Manning problemer, og jeg ser ingen grund til at det ikke skulle ske igen, især med Ugoh som left tackle. På den anden side af bolden tror jeg, at Chargers forrygende one-two punch vil kunne køre Colts forsvar i sænk.

Carolina Panthers@New Orleans Saints
Et divisionsopgør i NFC finalen, og masser af fokus på sæsonens tidligere møder mellem de to hold. Saints vil få svært ved at dæmme op for Steve Smith, men omvendt vil Panthers kunne rammes op gennem midten af Saints to dygtige backs. Jeg tror den udslagsgivende faktor vil være Drew Brees, der er snu nok til at holde drives i live selv mod Panthers fremragende pass defense.

Super Bowl
New Orleans Saints vs. San Diego Chargers
En kamp med flere store storylines. Drew Brees skal op mod sin gamle klub, og det skal bevises om det var den ritige beslutning at lade ham gå. Samtidig en kamp mellem de to bedste running back duoer i ligaen. Endelig er det to hold, der var tæt på sidste år, men denne gang er gået hele vejen. Angrebene er meget tæt på hinanden i kvalitet, men Chargers har en kant på forsvaret, som Saints mangler, og derfor tror jeg på Chargers. Norv Turner laver en Gruden, og overtager et færdigt hold, som bare skal føres frem til sejr.

3 Comments:

  • Hej igen,

    Jeg tror hverken på Chargers (det fungerede med Schottenheimer, nu er det bare noge rod) eller på Saints (der bliver ikke talt om Katrina længere). Så mit bud på en Superbowl hedder:

    Patriots vs. Cowboys. Og den vinder Pats med garanti. I det hele taget ser NFC holdene uduelige ud i år, så jeg satser på det AFC hold som nu engang når Superbowl, om det så bliver Colts eller Patriots (jeg tror så på sidstnævnte).

    /sebastian

    By Anonymous Anonym, at 7:56 PM  

  • Ja, jeg må sige at mit bud ser en del dårligere ud i dag end i sidste uge. Chargers var en klasse under Patriots, men jeg tror stadig de kan komme bedre i gang og komme med i kampen. Saints tabte til Colts, men det bekymrede mig ikke så meget. At tabe til Bucs er noget andet. Cowboys er jeg skeptisk overfor. Vil gerne se Romo klare sig godt mod nogen der spiller med defensive backs. Giants og Dolphins gør ikke... Men det er NFC, og de eneste andre hold jeg synes har virket moderat stærke er Bears og Packers.

    By Blogger Anders Frost Bertelsen, at 5:07 PM  

  • jeg tror stadig på din spådom!!
    hvornår skal vi lave mockdraft??
    M

    By Blogger morten m jespersen, at 2:09 PM  

Send en kommentar

<< Home