Play under review

onsdag, maj 17, 2006

Sommersjov

Det er svært at have en blog, man skal hele tiden skrive og det har jeg slet ikke tid til.

Men plader skal der skrives om, Grævlingen er startet og andre har fulgt trenden...

Bedste plade til grillaftenen...
Jeg har i en uge brokket mig over denne kategori, men det skal jo gøres. Det skal være noget rock, ikke for tungt, ikke for seriøst, ikke for kedeligt. Absolut heller ikke for introvert eller ukendt (med mindre man griller alene - kan ikke finde ud af om det er sejt eller sørgeligt). Jeg er endt med Red Hot Chili Peppers, og jeg tror faktisk jeg tager Californication, selvom det ikke er deres bedste album. Det er meget sommerligt og poppet, og det passer fint.

Bedste på vej til arbejdet plade...
Man er på vej til sit arbejde, man har brug for noget musik. Det er morgen, man har høretelefoner, man er i sin egen lille verden og vil ikke have andre ind i den. Jeg skal bruge noget der er indadvendt. Og eftersom jeg ikke bruger min hjerne når først jeg er kommet på arbejde skal det være noget der kan udfrodre mig en smule. Derfor Tool. Lateralus passer dårligt, da min rejsetid betyder jeg ankommer lige midt i det gigantiske Lateralus+Reflections+Disposition nummer, og det kan man ikke bare sådan afbryde, så det må blive Ænema, der har mere definerede, afsluttede numre.

Bedste nede i kulkælderen plade...
Det skal være depressivt. Man skal svælge i sin traurighed og melankoli. Mørkt og regnfuldt, storbypoesi. Selvom Mikkel har været på banen er der ingen vej uden om: Suede med Dog Man Star.

1 Comments:

  • Suede, perfekt. Nu er jeg ike lige så toolede som Morten og dig. men kan godt lide udvalget.

    By Blogger Magnus Udbjørg, at 1:00 PM  

Send en kommentar

<< Home