Play under review

torsdag, februar 08, 2007

En ny storhedstid er på vej

Jeg er ikke overtroisk. Jeg tror ikke på held. Men så alligevel...

I sport har jeg alle dage ment at heldet følger de gode. Det er stolpe-ind effekten, og måske skyldes den udelukkende at de gode spillere rammer to centimeter længere inde i målet, skal jeg ikke kunne sige, men jeg synes der er noget om det.

Niners har i årevis været elendige. Og uheldige. Gode spillere er blevet skadet out of nowhere, kampe er faldet den forkerte vej, dommerne har dømt imod dem. Men ikke længere.

For en uge siden så alt ud til at Norv Turner ville blive head coach i Dallas, et hårdt slag for et ungt angreb, der ikke har haft meget stabilitet på koordinatorfronten. Den anden store kandidat til jobbet var Mike Singletary, assisterende Head Coach for Niners. En kæmpe inspirationskilde for et talentfattigt, overachieving forsvar, hvor koordinatoren - Greg Manusky - er helt ny, og ganske uerfaren i den rolle. Alt i alt så det ud til at mit elskede hold uanset valget ville miste en af deres allervigtigste trænere.

Men nu rapporterer ESPN at Cowboys i stedet har hyret Wade Philips som Head Coach. Chargers defensive koordinator, der ellers var dømt ude af kapløbet.

Det er jo i sig selv glædeligt for os hvis vi får lov til at beholde vores trænere, men mere interessant er dette: Både Chargers og Cowboys mangler nu en defensiv koordinator, og den samme virker oplagt til begge hold. Chargers tidligere linebacker coach der er talentfuld og godt inde i 3-4 systemet. Enten kunne han fylde tomrummet i San Diego efter Wade Philips, eller også kunne denne tage ham med til Dallas som sin betroede løjtnant.

Problemet? Han hedder Greg Manusky og blev hyret som defensiv koordinator i 49ers i sidste uge, på et tidspunkt hvor ingen af de to andre hold var klar til at ansætte en på denne post.

Så i stedet for at blive taberne i Dallas trænerrokade lader vi nu til at være blevet vinderne. Men lad os lige få bekræftet valget af Philips inden jublen bryder løs...

Og det er hvad jeg mener med held. Hvis det bliver bekræftet har vi været svineheldige, og ud fra min lommefilosofiske tese om at heldet følger de gode, så er vi i den grad på vej frem!

Go Niners!