Play under review

onsdag, maj 17, 2006

Mikkels sommersjov

Alle de plader...

Bedste plade til at ligge i sit Roskilde telt fordi der er for vådt udenfor...
Jeg forstår ikke den her. Har man ikke et pavillon-telt i lejren? Måske hvis man ikke var alene, men det ville implicere man havde scoret, fat chance. Nå, noget må man finde på. Det skal være lidt trist og følelsesfuldt, evt. handle om regn. Måske bare handle om sex og følelser, fordi ens frustrationer formentlig er meget udtalte på det tidspunkt på festivalen. Skunk Anasie: Post Orgasmic Chill er nok mit bedste bud.

Bedste tømmermandsplade når det virkelig gør ondt...
Mikkels kategorier er og bliver bizarre. Hvis det virkelig gør ondt er det altså ikke rart at høre musik. I hvert fald ikke for vredt, ikke noget guitar. Noget afslappet hip hop måske. Jeg tænker umiddelbart DangerDoom: The Mouse and the Mask.

Bedste plade til når svigermor kommer på besøg første gang...
Bedre kategori, men stadig meget fortænkt. Det skal jo selvfølgelig ikke lige være hverken "Absolute Dødsmetal" eller den nye med Scooter. Noget stille og roligt "forældremusik". Men ikke for gammelt. Det bedste indtryk kommer formentlig hvis hun er overbevist om at man selv kunne finde på at høre det til daglig. Jeg tænker Mark Knopfler: Golden Heart. Måske har hun hørt lidt Dire Straits engang, men hun kan godt regne ud jeg ikke har købt den bare til lejligheden.