Play under review

onsdag, maj 17, 2006

Mit eget sommersjov

Jeg vil også lave kategorier...

Bedste cruise ud ad landevejen plade...
Det skal være støvet og amerikansk. Det skal være Johnny Cash. Han har lavet et utal af albums, men jeg går efter det, der hedder Folsom Prison Blues, der har så fantastiske numre som Ballad Of A Teenage Queen, Rock Island Line, Katy Too, Cry Cry Cry, I Walk The Line og selvfølgelig ikke mindst titelsangen.

Bedste sidde og stene (cannabis valgfri) plade...
Der er jo kun en mulighed her, Soul Assassins. Cypress Hill: Temples of Boom. Ingen anden plade har en så stenet og samtidig paranoid stemning, perfekt balance af lækre samples, arrige beats og skarp rap. Tjek især numrene Illusions, No Rest for the Wicked og Killa Hill Niggas (med Rza)

Bedste sidde oppe med en øl og skrive scenarie hele natten plade...
Også en udfordring for mig selv. Det skal ikke være aggresivt. Det skal ikke være for opmærksomhedskrævende. Afslappende til gengæld, men ikke for meget - så bliver man træt og vil hellere sove, det går ikke. Ikke alt for komplekst, så tager det for meget opmærksomhed, men heller ikke for banalt, det må jo gerne inspirere. Jeg ender på A Perfect Circle, et af de to første albums. Thirteenth Step vinder på målfoto.