Play under review

torsdag, juni 15, 2006

Roskilde Festival A-L

Her følger en gennemgang af de bands jeg skal se på Roskilde, hvis jeg ikke falder ned i en flaske gin undervejs.

Amplifier: Har ikke hørt deres musik, men beskrivelsen ser rigtig spændende ud. Britisk space-/syrerock, det lyder fedt

Angá Diaz Echu Mingua: Jazz, Habana og generelt en fest håber jeg. Masser af røve der bliver rystet.

Arctic Monkeys: Jeg må jo se hvad hypen drejer sig om. Er jo en gammel britpopper, og Sheffield-drengene virker meget ægte.

Bullet for my Valentine: De er Walisere, de er depressive og de laver metal. Og så har jeg fået dem anbefalet, så der er ikke så meget at rafle om...

Ba Cissoko: Festivalens hjemmeside beskriver det som "Mødet mellem Vestafrika og Jimi Hendrix". det lyder da ret fedt, ikke?

Deftones: Must see. Jeg har ikke selv hørt dem så meget, men jeg synes de er ret fede. Og mon ikke de spiller Passenger?

Editors: Dystert og britisk, inspireret af Joy Division og Radiohead, og efter sigende et godt live band.

Franz Ferdinand: De behøver vel ikke nogen nærmere beskrivelse? Jeg er klar til at feste igennem. "Franz Ferdinand, take me out!"

Front 242: Belgisk industrial, bliver det bedre? Muligvis, men jeg giver dem et forsøg alligevel.

Immortal Technique: Når man er født i Peru og vokset op i USA, så får man et lidt andet syn på verden end andre amerikanere, deriblandt George W.

Kaiser Chiefs: Jeg har umiddelbart syntes de var lidt for poppede til min smag, men jeg tror det kan fungere meget godt live.

Kaizers Orchestra: De er altid volderfede live, og jeg skal se dem igen. Don Féfe, pak gasmasken, Ompa til vi dør!

Looptroop: Jeg tror ikke Magnus bliver glad hvis jeg ikke tropper op, og det lyder ret fedt. Men de er jo Svenskere...

Luck, Babar: Det lyder lidt mærkeligt, men afgjort seværdigt. En blanding af en masse forskellige ting, og det bliver spændende at se om alle elmenterne kan fungere sammen.


Sidste halvdel af alfabetet følger snarligt

2 Comments:

  • god liste

    men du mangler altså happy mondays! det er britisk musik når det er aller mest fantastisk og så er (var) deres forsanger jo en galning af dimensioner!

    By Blogger morten m jespersen, at 1:12 PM  

  • hvornår kommer anden halvdel??
    morten

    By Blogger morten m jespersen, at 9:00 AM  

Send en kommentar

<< Home