Play under review

mandag, juni 19, 2006

Rosklide Festival M-Å

Marcelo D2: Sidste år havde jeg en fantastisk oplevelse med Brasiliansk hip hop, og det kan tænkes at succesen kan gentages. Jeg vil i hvert fald give Marcelo chancen.

Monch, Pharoahe: En spændende rapper, som jeg tror kan blive en af de helt store overraskende oplevelser. Værd at tjekke ud i hvert fald.

Morrisey: Citat Damon Albarn (omkring Stonehenge): "It's like the first time you go to a concert with Morrisey - it's just not as big as you thought it would be." Forventningerne er ikke for høje, men jeg glæder mig nu alligevel.

Placebo: Jeg var vild med et par af deres hits i sluthalvfemserne. Nu glæder jeg mig til at se om de kan leve op til min hukommelse.

The Raconteurs: Spændende at se hvad Jack White kan sammen med lidt flere instrumenter. Han skriver fede sange og er vildt rock'n'roll. Var der ikke en career i WHFR der hed Raconteur?

Ruben Ramos and the Mexican Revolution: Jeg er spændt på at høre hvad genrebetegnelsen Tejano helt præcis dækker over. Spændende i hvert fald.

Scissor Sisters: De er dejligt poppede på den alt for fede måde. Et af de bands jeg virkelig glæder mig til, tror det kan blive en fed fest.

Sigur Rós: Er blevet anbefalet det meget varmt af en fra arbejdet. Jeg må jo nok overveje om ikke det skal besøges.

Spank Rock: Lyder supersvedigt og meget beskidt. Og så er de fra Baltimore, som skulle være en af USA's mest trøstesløse byer, og det er jo sejt.

The Streets: Har aldrig hørt noget der bare lyder som The Streets. Manden i flertal er så britisk som Oasis og så bare med rap. Er dog skeptisk over for live-potentialet, men det skal da opleves.

The Strokes: Har kun hørt lidt af det, men det har også været fedt. Hørte det mest da jeg var kok på en rustur, og det var jo sjovt, så...

The Thing: Grævlingen siger det er godt, og han bliver kandidat i dag. Tillykke til ham, og så må jeg jo hellere høre det.

Tool: Min ønskeliste: Prison Sex, Pushit, Third Eye, The Grudge, Parabol(a), Lateralus+Reflections+Disposition, Rosetta Stoned.

Two Gallants: Lyder amerikansk på den fede måde. Ikke for strømlinet. Masser af støvede landeveje og smadrede flækker.

Unmack, Jens: Som kæmpe love shop fan kan man jo ikke holde sig væk. Jeg har ikke hørt hans soloplade, men jeg kan formentlig godt lide det.

Wainwright, Rufus: Han er en fantastisk sangskriver og så er det jo altid vigtigt at understrege sit åbne verdenssyn ved at gå til en homo-koncert.

Wainwright, Martha: Har ikke hørt hende så meget som broderen, men jeg kunne godt finde på at svinge op forbi. Mon ikke de skal synge noget duet?

Waters, Roger: Det her er vist en af de koncerter som man ikke må misse. Alene at det er en opførsel er jo sejt, og det er et af de store mesterværker det drejer sig om.

West, Kanye: Så er der dømt velproduceret hiphop, og Kanye rapper solidt nok til at det bliver værd at høre. Orange kommer til at svinge den nat!

Wolfmother: Det ser meget spændende ud, selvom navnet lyder som en dårlig D&D karakter. Men syre-effekten er formentlig høj, og så er de australiere, og det ser man ikke så tit.

Zdob Zi Zdub: Moldavisk rock med folk inspiration. Det lyder rigtig mærkeligt og det er det formentlig også, men der er sikkert gang i det!


Det var så det. Det kan være der kommer en "supplemental draft" med de bands som jeg siden da er blevet opmærksom på. Det kan også være jeg ikke når det. Nu følger så det store arbejde med at gennemgå spilleplanen og lave prioriteringer og se om man overhovedet kan fylde sin torsdag ud.

1 Comments:

  • Det bliver den travleste festival nogensinde...
    Vi skal nok finde en dag og høre noget spændende hagegnubber musik

    By Blogger Magnus Udbjørg, at 10:10 AM  

Send en kommentar

<< Home